7 Ekim 2010 Perşembe

Bol Çikolatalı, Fındıklı Muffin

Merhaba,
Lezzetli ve basit bir tarifle yine olmam gereken yerdeyim, yani buradayım...Kızımın arkadaşlarıyla beraber afiyetle "götürmesi" için çok acil bir kek ya da pasta düşünmem gerekiyordu. Biraz tarifleri karıştırdım biraz fotoğraflara baktım ama yine de istediğim gibi bir şeylere ulaşamadım..

Ve sonunda kendi tarifimi kendi istediğim malzemelerle oluşturmaya karar verdim ve sonuç hiçte yabana atılmayacak kadar iyi oldu. Bu tarif tamamen doğaçlama olarak çıkmışsa da, genel kek bilgilerimin ve ufak-tefek teknik bilgilerin payı yadsınamayacak kadar çok oldu.
Yerken ve servis ederken çok keyif veren, bol çikolatalı ve fındıklı bir enerji topuna dönüşen muffin tarifim işte şöyle;

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ (tercihen fındık yağı)
1 su bardağı yoğurt
1 çorba kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı salep (1 paket şekerli vanilin de kullanılabilir)
3 tepeleme çorba kaşığı kakao
1 su bardağı iri çekilmiş fındık
1 su bardağı damla ya da granül çikolata
Aldığı kadar un (bu miktarı, 3-4 su bardağı olarak sınırlayabilirsiniz)
Opsiyonel olarak 1 limon ya da portakal kabuğu rendesi

Yapılışında izlemeniz gereken bir kaç basit adım ise şöyle; Yumurta ve şekeri ister çatal ile, ister mikser ile çırpın. Daha sonra diğer sıvı malzemeler olan sıvıyağ ve yoğurdu ekleyin. Bu malzemeleri de iyice kaynaştırınca, kakao, salep, kabartma tozunu ekleyin. Ardından unu da azar azar ekleyerek çok katı olmayan akışkan bir kıvam elde edin. Hamurun içine fındık ve çikolatayı da ekledikten sonra muffin kalıplarına dökerek 180C lik fırında 20 dakika pişirin. Şimdiden misss gibi koktu :) afiyet olsun...

 

Fırında pişerken birer volkanı anımsatıyorlardı. Ben muffin-pan kullanmıyorum, daha doğrusu protesto ediyorum. çünkü 12 gözlü bir teflon pan yaklaşık 18 ile 25 TL. arasında değişiyor. Ancak heryerde bulabileceğiniz  bu silikon kek kalıplarının 6 tanesi aşağı yukarı2,5-4 Tl arası. Dolayısıyla istediğiniz sayıda muffin ya da cupcake yapmak için de çok elverişliler, ayrıca mutfakta yer kaplamayıp, temizliklerinin çok rahat olması ise en güzel özellikleri.




Tarifte salep kullanmamın ise özel bir nedeni var. Ülkemizde saf vanilya tozuna ulaşmak hayli zor olduğundan daha doğrusu herhangi bir marketten bu ürüne ulaşmak mümkün olmadığından, salebi iyi bir aroma verici olarak keşfettim. Şekerli vanilin kullanmayı ise, özellikle çocuklara pişirdiğim keklerde ve kurabiyelerde kullanmamaya özen gösteriyorum. Çünkü bu ürünün büyük oranda sentetik bir malzeme olduğunu kek, kurabiye işlerin içine girdikçe öğrendim.


Ayrıca fındıkyağı diye özellikle dikkatinizi çekmek istedim. Yağlar konusunda detaylı olarak bir araştırmam var. Sonuçlandırdığım zaman sizlerle buradan mutlaka paylaşacağım.. Bu tarife dilerseniz özellikle misafirlerinize ikram edeceğiniz zaman üzerine 1 kaşık çikolatalı sos dökerek servis edebilirsiniz. Böylece çikolatasına çikolata eklemiş olursunuz :) Sevgilerimle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...